Ahoj milí přátelé!
S předstihem jsem začala shánět kočárek pro druhé dítě. Vzhledem k tomu, že jsem již měla nějaké zkušenosti s řízením dětské přepravy, tak i výsledky pozorování a doporučení jiných maminek, měla jsem určité požadavky, kterými jsem se při výběru řídila.
Co jsem hledal:
– pohodlná, prostorná kolébka s možností maximálního uzavření;
– 4 kola, přední otočná;
— rozpočet do 30 tisíc;
– dobré odpružení;
– ovladatelnost a spolehlivost;
– krásný vzhled bez vzorů a zlacení;
— ne Adamex Barletta.
Samozřejmě jsem chtěla, aby byl kočárek lehký, skladný a měl maximální konfiguraci, ale to byly druhotné přání. Hlavní věc je, že je to pohodlné a pohodlné pro mě i pro dítě.
Výběrem jsme strávili poměrně dlouho, čas dovolil. Zároveň jsme sledovali dostupnost slev na modely, které se nám líbily. Výběr byl navíc komplikován tím, že jsem to prostě neměl možnost vidět „naživo“ a nebyly žádné recenze.
Jako vždy o všem rozhodla náhoda. Jeden oblíbený internetový obchod na Black Friday nabízel velmi atraktivní slevu na kočárek, který se mi líbil. Model byl nový a prakticky žádné informace, ale rozhodli jsme se to risknout a koupit. Řeknu vám do všech podrobností, co z toho vzešlo.
Riko Nano Pro – to je kočárek, na který jsme měli štěstí.
První, čeho si všimnete, je vzhled. Krásné, stylové, ergonomické – design mě stále potěšil, zbožňuji ho!

Sada je 2v1, to znamená, že jeden rozvor obsahuje kolébku i kočárek.
Podívejme se na vše v pořádku.
Nosítko v Riko nano pro má klasický, mírně zaoblený tvar.

Základna je vyrobena z plastu, obšitá ekokůží a textilií. Celkově se kombinace ukázala jako úspěšná a vypadá harmonicky.
Výrobce použil velmi zajímavé textilie z dálky působí uhlazeněji, ale zblízka poněkud připomíná karimatku. Mimochodem, má vodoodpudivý povlak.

Materiály jsou celkem odolné, 7 měsíců každodenního používání vydržely se ctí, jen ekokůže na boku se lehce poškrábala, když jsem lehce minul vchodové dveře.
Plastová základna je vybavena ventilačním poklopem (užitečné v létě) a plastovou síťkou pro zvýšení čela postele. Zde došlo k prvnímu ostudě – čelo postele je velmi špatně upevněné a při přejíždění obrubníku se může snadno složit a miminko vyděsit.

Sada obsahuje matraci se snímatelným potahem

Nosítko v Nano Pro není největší, ale je dostatečně prostorné. Rozměr spací plochy: 75*35 cm, výška bočnice 19 cm.

Pro pohodlí miminka je celý vnitřek kolébky včetně boků podšitý měkkou textilií, kterou lze v případě potřeby vyjmout.

Kapuce kolébky je odnímatelná a nastavitelná. V horní části kapuce je pevná rukojeť pro přenášení dítěte v kolébce v případě potřeby. Nenosil jsem to, ale stále se mi nechce nosit dalších 4,6 kg.

Kolébku můžete chránit před chladem a sněhem pomocí ochranného krytu, který se připevňuje na zip. Materiály jsou stejné ekokůže a textilie.
Po stranách jsou upevňovací prvky pro montáž na rozvor.
Rozvor nebo podvozek Riko nano pro je vyroben z oceli a váží téměř 9 kg. Váha je průměrná, nesoustředil jsem se na to, protože jsem ji nemusel nosit v náručí.
Konstrukce je pevná a všechna upevnění vypadají bezpečně.
Pro přepravu je možné jej složit, stejně jako u všech podobných modelů, je „kniha“. Podvozek se rozkládá pomocí vodítek na madlech kočárku, pro které je třeba je vytáhnout.

Velmi mě potěšila kola – poměrně velká, litá, s pěnovou výplní.

Dostatečně široké, jezdí hladce a tiše. A samozřejmě se nebojí propíchnutí.
A kola si vedla dobře i v chladném počasí. Plnička samozřejmě trochu ztvrdla, ale v rámci komfortní zóny jezdí úplně normálně.

Osy a některé upevňovací prvky jsou kovové, ale jsou zde i plastové díly. Musím se přiznat, že jsem měl trochu obavy, myslel jsem, že se tento plast rychle rozbije, ale ne, po 9 měsících vše funguje správně a zachovává si svou celistvost.

Jak jsem již řekl, kola jsou poměrně velká – přední mají průměr 23 cm, zadní 28 cm.

Kola jsou bez problémů připevněna k základně. Nejprve samozřejmě odstraníme zátky.
Instalujeme přední kola do drážek pro ně určených, dokud neuslyšíme charakteristické cvaknutí. Poprvé musíte vyvinout dostatečnou sílu, aby kola „zaklapla“ na místo!

Přední kola Riko nano pro jsou otočná, díky čemuž je kočárek velmi ovladatelný a snadno ovladatelný. Někdy však otočná kola jen překáží, například na zasněžené vozovce. Poté je lze jednoduše uzamknout otočením kroužku na základně ve směru hodinových ručiček. Podle toho jej odjistíme otočením v opačném směru.
V případě potřeby lze přední kola sejmout stisknutím tlačítka v horní části otočného mechanismu. Jedno stisknutí a kolo se snadno vyjme z drážky.
Zadní kola jsou také instalována v drážkách pro ně určených, dokud nezaklapnou. Snadno se vyjímají stisknutím červeného tlačítka umístěného na ose kola a vyjmutím kola.

Rozvor náprav je poměrně široký, 58 cm, takže jej lze jen těžko nazvat kompaktním. Ale snadno jsme prošli jak běžným výtahem, tak malými dveřmi pavilonů.

Kočárek je vybaven nožní brzdou s 1 pedálem. Funguje bez jakýchkoliv stížností. Jeho jedinou nevýhodou je, že si můžete zničit boty při sundání kočárku z brzdy, tedy zvedání pedálu nahoru. No, to je běžný problém s takovým systémem, musíte být opatrní.
Riko nano pro má dvojí tlumení nárazů: na rozvoru (foto nahoře) a na vzpěře zadního zavěšení (levá fotka dole). Vzpěra odpružení i přídavné tlumení nárazů mají 2 způsoby instalace – tvrdou a měkkou – a nastavují se otáčením a pákou.

Nejprve jsme nainstalovali měkké odpružení, když je dítě ještě velmi malé – to je optimální režim. Později, když dítě povyrostlo a ztěžklo, začalo měkké odpružení pouze překážet, poté jsme přešli do tvrdého režimu a kočárek znovu získal svou ovladatelnost a snadnost ovládání.
Rád bych řekl pár slov o nákupním košíku. Je docela prostorný, ale maximální zatížení na něj je omezeno na 3 kg (přiznám se, že ho značně přetěžuji). Víko je připevněno dvěma magnety, přední stěna se odklopí, čímž se zvětší volný prostor. Zdálo by se, že je vše v pořádku, ale magnety vůbec nedrží! Při používání kočárku je košík vždy dokořán (foto uvedu níže), což nepůsobí moc esteticky. A můžete ztratit část obsahu.

Takto vypadá uchycení kolébky k rozvoru. Odstranění a instalace bloků je poměrně snadná, ale obě ruce k tomu musí být volné.

Zde je ve skutečnosti kočárek sestavený.

A na druhou stranu.

Kočárek se ovládá pohodlnou rukojetí potaženou ekokůží. Poloha madla je nastavitelná, což je velmi pohodlné: lze jej přizpůsobit výšce řidiče a sklopit, aby nepřekáželo při parkování.


Kočárek má textilní kapuci, která se otevírá přibližně na 90 stupňů (s trochu větším kšiltem). Pomocí několika zipů ji lze upravit, například rozšířit síťovinou nebo i zcela sundat. Kapota se složí a otevře téměř tiše;

A takto vypadá kočárek se snímatelným potahem. Připevňuje se, jak jsem již řekl, na zip a dva knoflíky po stranách. Zip se mi zdál velmi křehký, ale nikdy se nerozbil)

Pro silný vítr nebo sníh je zajištěna dodatečná ochrana v podobě průhledného okna. Obvykle se ohýbá dovnitř a v případě potřeby se zvedne a připevní magnetem ke speciálnímu popruhu.
Design, upřímně řečeno, je takový, ale obstojí i v silném větru.
Co mi vadí ještě víc, je otvor-rukojeť v kapotě. Dovnitř se přes něj samozřejmě nic nedostane, ale chtělo by to nějaký ventilek pro větší estetiku.

Další nevýhoda byla objevena při první montáži. Buď byly při přepravě rozdrceny, nebo se jednalo o vadu výrobce – vodicí madla na kočárku se ukázala být mírně křivá: vpravo je mezi madlem a kočárkem vzdálenost několika centimetrů, což kontrastuje s nedostatkem vlevo.
Z boku to není znát, ale sundání krytu vlevo je trochu náročné.

V létě jsme se přestěhovali do kočárku i přes to, že dítě ještě nesedělo. Bylo horko a rozhodli jsme se, že to bude pro miminko pohodlnější.
Takhle to ve skutečnosti vypadá.

Výměna bloků nevyžadovala žádnou práci, jednoduše jsme sundali kolébku a nainstalovali kočárek. Mimochodem, kočárkovou jednotku lze nainstalovat čelem k matce i ke světu.

Zatímco dítě nesedělo, spací plocha byla rozložena na maximum, což bylo asi 160 stupňů. Nyní jej zvedneme do střední polohy, což je asi 100 stupňů. K dispozici je celkem 5 poloh zádové opěrky, které se mění pomocí páčky na zadní stěně kočárku.

Nastavitelná je také kapuce a opěrka nohou v jednotce kočárku.
Pro bezpečnost jsou zde 5-ti bodové pásy, jejichž výšku lze navíc upravit tak, aby vyhovovala dítěti.

Nechybí ani odnímatelný nárazník, také jej používáme.

Nechybí ani zateplený kryt, který je připevněn k stupačce a tlačítkům po stranách.

Takto vypadá kryt chodidla:

Sedačka v bloku nevypadá moc velká, ale ve skutečnosti by měla vystačit dítěti průměrné postavy na několik let.
Mimochodem, kočárek je určen pro váhu do 15 kg, což je průměrná váha tříletého dítěte. Nevidím smysl vodit děti na delší vyjížďky.
Set obsahuje kromě samotného kočárku ochrannou matraci, moskytiéru, pláštěnku, tašku pro maminku a návod.

Matrace je voděodolná, pro případ nouze.

Síťovina pokrývá celou kolébku a je připevněna gumičkami a knoflíky. Moskytiéry nepoužívám, takže jsem je netestoval.

Ale na pomoc často přichází pláštěnka. Ale bohužel není nijak přichycený a v silném větru se neustále snaží odlétat. To mě, jak chápete, dost rozčiluje, chtělo by to promyšlenější doplňky.

Taška pro maminku je docela obyčejná. Jsou zde pouze 2 přihrádky – hlavní a vnější kapsa. Na kočárek se snadno připevní, ale nošení s dítětem v náručí není v tomto ohledu příliš pohodlné, batohy se zdají být vhodnější.

Bohužel po šesti měsících praskl zip. Neřešil jsem to, koupil jsem si malý batoh – je to pro mě pohodlnější.

Riko nano pro přichází s docela dobrým balením, ale něco mi opravdu chybí. Je to škoda, ale výrobce k němu nedodal ani držák na kelímek, ani držák. Káva a voda – a vždy něco z toho mám – zůstaly bez domova. Univerzální, jak se ukázalo, nejsou vhodné.
Také bych chtěl mít na rukojeti nějaký háček na tašku nebo balíček. V Barlettě byl jeden takový a bylo to velmi užitečné. V Riko občas připevním tašku na kolík pro připevnění tašky, ale to není pohodlné a není to bezpečné.
No i přes stávající nedostatky jsem byla s kočárkem stále spokojená. Velmi snadno se ovládá, kočárek je velmi poslušný a ovladatelný, jízda je měkká a plynulá. Náš transport nevydává žádné zbytečné zvuky a díky pohodlné kolébce a skvělému systému tlumení nárazů se v něm dítě cítí skvěle. A vzhled našeho kočárku mi samozřejmě dělá radost každý den a vůbec mě to nebaví.
Samozřejmě existují nevýhody a způsobují určité nepříjemnosti. Obecně jsem nabyl dojmu, že výrobce příslušenství úplně nedotáhl do konce a pořádně neotestoval jeho použití v reálu. Doufám, že tento jev je dočasný a kvalita komponent se bude postupně zlepšovat.
No a tím snad končí moje recenze kočárku Riko nano pro.
Něco málo o tom, jak kočárek vypadá v běžném životě, se dozvíte z fotografií níže.

Odpočinek na invalidním vozíku je samostatná forma umění)

Obecně si rádi provětráme nohy)


Takto vypadá nákupní košík v reálném životě, pokud jej neustále neupravujete:

V zimě je docela možné jezdit na sněhu, i když to není tak pohodlné jako na hladkém asfaltu)

Rukojeť lze nastavit tak, aby vyhovovala jakékoli výšce.


Na základě mých zkušeností s používáním Riko nano pro hodnotím kočárek 4 hvězdičkami. Doporučil bych jej zakoupit, ale s ohledem na výše popsané nuance.
Všem čtenářům děkuji za pozornost a přeji jen úspěšné nákupy. Vše nejlepší, přátelé! Až příště!